افق پارسی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

لحظه ای در زندگی هر کدام از ما است که می تواند آینده را تغییر میدهد .لحظه تغییر را از دست ندهیم


امروز روز خوبی است

همه ما همیشه در ذهنمان دنبال لحظاتی هستیم که بتواند نقطه‌ای تازه را در زندگی ما رقم بزند و نقطه‌ای برای شروع جدید و قدمی برای پریدن باشد.

امروز می‌توانید آن لحظه‌ را که برای تغییر زندگی‌تان در انتظارش هستید؛ در این روز ملاقات کنید، پس خودتان را آماده کنید و با ذهنی باز و آغوشی گشوده قدم بردارید تا بتوانید آن لحظات شیرین را درک کنید.

ما هرروزمان را با آیین‌هایی شروع می‌کنیم که ان روز را برایمان تغییرمی دهند؛ و این اعمال به‌روزی که می‌توانست روزی معمولی باشد، آرامش و گرما می‌بخشند، کارهای مثل درست کردن چایی و خواندن پیام‌هایمان یا قصه گفتن پیش از خواب برای بچه‌ها.

سعی کنیم هر عمل و آیینی را مسیری برای دست یافتن به تمرکز و آرامش ذهن قرار دهیم و با داشتن ذهنی آرام بتوانیم لحظات شیرین را درک کنیم و درحالی‌که اغلب ما در برابر فعالیت‌های جدیدی که به‌صورت هشیارانه در راستای ایجاد تمرکز ذهنی انجام می‌دهیم مقاومت می‌کند، اعمال معمولی و روزانه‌مان می‌تواند برای کمک به تمرکز و از بین بردن آشفتگی مؤثر باشند.

بارها برایتان پیش‌آمده در لحظاتی که آشپزی می‌کنید؛ دم‌نوشی را می‌نوشید، سعی در تا زدن ورقه‌ای دارید؛ آرامشی زیبا و تمرکزی دوست‌داشتنی را تجربه کنید.

هر رفتار و عملی که انجام می‌دهیم آیینی می‌شود برای ما و نکته اینجاست که آیین‌ها از تکرار نیرو می‌گیرند و تکرار کردن ذهن را متمرکز می‌کند.

هدف پنهان در هر عملی و آیینی آن است که افکار ذهن را متمرکز می‌کند و از آشفتگی فزاینده معمولی؛ به درون معطوف کند و آن‌ها را روی سادگی لحظه متمرکز می‌کنند.

ما هرروز اعمال و آیین‌هایی رو انجام می‌دهیم و این اعمال روزمان را شکل می‌دهند، سعی می‌کنیم نگاه تازه‌ای رو برایتان با نگاه به این آیین‌ها رقم بزنیم و دریچه‌ای را برایتان بازکنیم که زندگی زیبایی که در هوا جریان دارد درک کنید.

منتظر تکرار لحظه‌ها نباش؛ زندگی سریال نیست؛ ثانیه‌های باهم بودنمان، هرگز تکرار نمی شن؛ پس تا میتونی مهربان باش.

پروردگارا به خاطر این قدرت تغییر که در وجود من قرار داده‌ای سپاسگزارم.

پروردگارا از اینکه فرصتی را برای آغازی دیگر در اختیارم قرار داده‌ای سپاسگزارم.

هادی اسماعیل آبادی